Celý proces od objednávky až po doručení závěrečné zprávy probíhá v následujících krocích:
- Objednávka
- Automatický sken
- Ruční test a interpretace výsledků
- Závěrečná zpráva
Objednávka
Pokud chcete, abychom otestovali váš web, ze všeho nejdříve je třeba službu objednat. Podrobnosti o objednávce naleznete na samostatné stránce Objednávka . Test začne až poté, co vám CZ.NIC, z. s. p. o., objednávku potvrdí.
Automatický sken
Sken proběhne poté, co potvrdíme vaši objednávku a domluvíme si termín (dojde k uzavření smlouvy). Termín skenu je závislý na pořadí objednávek. O termínu budete dopředu informováni e-mailovou zprávou. Používáme nekomerční, komerční i vlastní nástroje. Skenery se standardně nechovají destruktivně. O testování by však měla být informována osoba odpovědná za chod stránek.
Rychlý ruční test a interpretace výsledků
Toto provádí člověk, a minimalizuje se tak riziko falešné pozitivity automatických testů. Přijde také na bezpečnostní chyby, které skener neobjeví. Ačkoliv automatické skeny objeví značné množství slabých míst a velmi testerovi usnadní práci, stále platí, že značné množství práce odvede zkušený tester.
Závěrečná zpráva
Závěrečná zpráva vám bude doručena na e-mail, který jste uvedli v objednávce. Ve zprávě obdržíte následující informace:
- Obecné shrnutí výsledků testu
- Soupis nalezených slabin
- Popis
- Možný technický dopad
- Doporučení k odstranění slabiny